VINTER, VÅR OG VIXEN

Var ikke januar ekstra lang i år? Når jeg tenker meg om, er den det hvert år. Men nå er det bare litt over tre uker til mars og det er nesten litt sjukt å tenke på. Jeg gleder meg veldig til våren, kjenner jeg. Har følt meg litt isolert denne vinteren. Tror på en måte at det er først nå at det har gått opp for meg at det er en viss forskjell mellom å bo i byen og her ute. Ikke minst er det en ganske annen tilværelse å jobbe for seg selv kontra det å være ansatt et sted. Bor du i byen og jobber et sted åtte til fire, vil du både se og snakke med folk hver eneste dag, enten du vil eller ikke. Jeg merker godt at begge deler har falt bort fra livet mitt nå, og selv om jeg setter stor pris på både friheten og roen det gir å leve som jeg gjør nå, hender det at det blir akkurat en liten anelse for stille. Særlig etter en vinter der jeg har vært så mye dårlig og i flere uker sengeliggende etter en operasjon, har det vært rimelig tyst. Likevel setter jeg for mye pris på de vakre omgivelsene, nærheten til vannet og det deilige huset vårt til at jeg kan si jeg savner
å bo i byen.

Tyst var det derimot ikke på Vixen Awards på søndag. Eller Vixen INFLUENCER Awards som det heter. Jeg vet ikke helt hva jeg synes om det ordet, synes det har en litt ekkel klang. Hva er det jeg liksom påvirker med? Kanskje er ordet faktisk representativt for det norske bloggmarkedet, der de fleste bruker mye av sin synlighet til å påvirke folk til å bli mer som dem selv ved å kjøpe forskjellige ting. Uansett, arrangementet var litt av et skue. Blytung sminke, søt parfyme, knivete stemning og flakkende blikk fylte Grand til randen. Det kan også virke som at det er en slags omvendt korrelasjon mellom vennlighet og lesertall: Jo flere followers på insta, jo surere fjes. Haha, det er sikkert unntak fra den regelen altså. Uansett, tilstelningen var ikke helt min kopp med te, men det var moro å være der med to venner (Morten og Anders) og ta imot pris for en tredje venn (Lisa) og hennes kollega som ikke var der. Jeg ble også kledd opp av selveste Pia Tjelta, som i seg selv var grunn god nok til å gå.

Tusvik & Tønne fikk prisen for Årets Gullpenn.

Jeg hadde ikke hørt om så mange av de som ble nevnt og hedret, men jeg syntes Helsesista og Kristin Gjelsvik hadde fine takketaler. Det er ikke så altfor mange (kjente) norske bloggere som retter blikket utover egen contour-sminkede nese, så når noen gjør det, legges det merke til. Og det synes jeg er bra!

Nå om dagen jobber jeg hardt med motivasjonen til å gå på en ny runde med ivf. Det har gått godt og vel en måned siden operasjonen og vi skulle vel strengt tatt kunne sette i gang når som helst nå. Jo før, jo heller egentlig. Både fordi det visstnok er større sjanse for å bli gravid rett etter et sånt inngrep og fordi jeg, ehm, har fylt 35 og føler at den allerede elendige fruktbarheten er i fritt fall.

Apropos fruktbarhet, kom over denne lekre saken da jeg nettshoppet litt her om dagen. Lurer seriøst på om jeg hadde klart å beherske meg om jeg så noen vandre rundt i denne en sommerdag. Typ rett etter et mislykket eller avbrutt forsøk. Haha, da hadde jeg blitt olm!

Håper februar behandler dere godt ❤

4 kommentarer
    1. Lykke til med neste forsøk. Vi har etter flere år med prøving blitt henvist til Ullevål og har fått beskjed om at vi mest sannsynlig kan starte opp i april eller mai. Gleder meg veldig til p komme igang, selv om jeg forstår at det er en tung prosess med mye hormoner og venting. Innerst inne har jeg et lite håp om å få det til raskt, men så tenker jeg på dere som har hatt x antall forsøk uten å lykkes, og tanken blir en helt annen <3

    2. Endelig et nytt innlegg fra deg! Har besøkt bloggen hver dag for å se om du har skrevet noe mer. Jeg syns alt det du skriver er så god lesing for meg. Lykke til med reisen videre på IVF-ferden. Jeg skal selv gjennom en laparoskopi neste uke og håper jeg får mer lektyre fra deg da jeg blir sykmeldt i bortimot to uker.

      Å lese bloggen din roer meg ned, for da blir jeg alltid minnet på hvorfor jeg går gjennom dette. Håper du har tid til å skrive mer her også, selv om jeg vet du driver med mye annet. Etter nesten 5 år som prøver, hvor alt min mann og jeg foretar oss, så krysser vi fingrene for en vellykket slutt. Selv kjenner jeg på skrivetrangen for å få ut alle følelsene, men jeg tørr ikke. Så jeg leser heller bloggen din og ber venner og kjente lese den også, så får de litt mer forståelse for hva jeg går gjennom også. Tusen takk for alt du skriver, Mina. Nå kjenner jeg meg ikke alene lengre.

    3. Endelig et nytt innlegg fra deg! Har besøkt bloggen hver dag for å se om du har skrevet noe mer. Jeg syns alt det du skriver er så god lesing for meg. Lykke til med reisen videre på IVF-ferden. Jeg skal selv gjennom en laparoskopi neste uke og håper jeg får mer lektyre fra deg da jeg blir sykmeldt i bortimot to uker.

      Å lese bloggen din roer meg ned, for da blir jeg alltid minnet på hvorfor jeg går gjennom dette. Håper du har tid til å skrive mer her også, selv om jeg vet du driver med mye annet. Etter nesten 5 år som prøver, hvor alt min mann og jeg foretar oss blir det satt en stopper for, så krysser vi fingrene for denne operasjonen gir oss en vellykket slutt. Selv kjenner jeg på skrivetrangen for å få ut alle følelsene, men jeg tørr ikke. Så jeg leser heller bloggen din og ber venner og kjente lese den også, så får de litt mer forståelse for hva jeg går gjennom også. Tusen takk for alt du skriver, Mina. Nå kjenner jeg meg ikke alene lengre.

    4. Hei:) jeg hadde mange forsøk med hormonkurer (har ikke eggløsning av meg selv) der gyn kunne påvise gode eggløsninger, og ingen andre forhold som skulle forringe fruktbarheten. Likevel ble jeg ikke gravid. Så skyllet jeg gjennom eggledere og livmor (de var ikke tette men likevel..) og måneden etter ble jeg gravid. Kunne dette vært verdt for deg å prøve også?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg