NY VÅR, NY KLINIKK

Det har blitt litt mye politikk og litt lite prøverør her inne i det siste. I tillegg har jeg i år blitt velsignet med ikke én men to runder influensa, rett etter hverandre, så det har blitt litt labert med oppdateringer. Men nå er jeg heldigvis nesten frisk igjen og back on track!

Siden jeg skrev om det oppløftende brevet her, har jeg fått en del spørsmål om veien vår videre. Vi har brukt litt tid på å bestemme oss for hva vi skal gjøre nå. Er det én setning jeg hater å høre i denne prosessen, så er det «dere kan ikke holde på i det uendelige», men samtidig er det jo en setning med mye sannhet og fornuft i seg. Når vet man liksom at det er nok? At man har prøvd nok? Hva betyr nok? Det er en grense som er vanskelig å definere, men for meg tror jeg at den går der den fysiske og mentale smerten i mislykkede forsøk overgår den genuine optimismen og håpet om å lykkes. Skjønner dere hva jeg mener?

Vi har i hvert fall kommet frem til at håpet overgår smerten enn så lenge, så nå går vi for ny runde. Etter nøye vurderinger har valget falt på klinikk Spiren i Trondheim. Selv om vi ennå ikke har vært på selve klinikken, og kommunikasjonen så langt bare har foregått via epost og telefon, så må jeg si at jeg har en veldig god følelse over valget. Ikke at jeg nødvendigvis tror vi vil lykkes der, det tør jeg ikke si ennå, men jeg har inntrykk av at de går så grundig til verks og har så fornuftige grunner til å velge den behandlingen de velger, at vi gjør lurt i å bruke den dyrebare tiden vi har nettopp der.

Foreløpig er det en stund til vi setter i gang med selve forsøket, siden vi venter på sykluser og litt greier som må være under kontroll og i gjenge før jeg kan begynne med stimulering, men nå er vi i hvert fall i gang! Noe å se frem til, på godt og vondt.

Jeg skal oppdatere dere på hvordan det går underveis, så blir «reisen» vår forhåpentligvis nyttig for flere enn oss selv. Jeg tenkte også å kjøre en ny runde med spørsmål og svar snart, siden det stadig dukker opp spørsmål i kommentarfeltet her og dm på instagram, som jeg får dårlig samvittighet av at jeg ikke får svart på. Så legg gjerne igjen en kommentar med det dere lurer på under dette innlegget, så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan i ett eller flere innlegg. Jeg har nemlig nok en gang ambisjoner om å blogge oftere, men den som lever får se! 😉

7 kommentarer
    1. Godt valg og lykke til!! Vi har vært hos dem gjennom 3 år, 10 innsettelser, og 3 graviditeter som av ulike årsaker ikke gikk hele veien😞 Men ulykken skyldes ikke mangel på innsats eller faglig ekspertise, vi har bare hatt et vanskelig utgangspunkt og vært uheldige… Nå håper jeg den 11. runden skal føre med seg litt lykke, for nå er jeg på grensen til hva jeg kan tåle (men så makter man likevel litt mer, selv om man ikke trodde det kunne bli verre). Lokalene er litt slitte pga. en brann de hadde i sine tidligere lokaler og som gjør at de er i midlertidige lokaler for tiden, men det er heldigvis menneskene og utstyret de har som teller og ikke lokalene. Blir spennende å høre hvordan det går – og litt rart! Jeg føler jo litt på en måte at de er «mine»😊

    2. Så fint å lese at dere har valgt Spiren og snart er i gang med nytt forsøk! Vi har også byttet til Spiren og er bare så utrolig fornøyde på alle vis. Ikke hatt innsett enda, men har nå for første gang flere blastocyster på frys, og vi har på våre fire forsøk aldri hatt en eneste en! Så noe gjør de definitivt rett, samtidig som de gir utrolig god omsorg og oppfølging både på det fysiske og mentale planet. Håper virkelig dere får samme gode opplevelse og at dere lykkes nå 🙂
      Og, siden det er første gang jeg kommenterer her, må jeg bare si tusen takk for en fantastisk blogg, du skriver så godt enten det handler om politikk eller barnløshet!

    3. Hei!
      Vil bare si at de damene på spiren er HELT fantastiske! Du kommer til å føle deg så godt ivaretatt og sett som et helt menneske. Det er en fryd å ha time hos dem. Godt valg! Ønsker deg lykke til!!!

    4. Lykke til😊 vi fikk vårt lille mirakel for 3 uker siden med hjelp fra spiren💙 det var vårt 7 forsøk og 12 insett. Vi lykkest på første forsøk på spiren, så jeg har stor tro på at dere får god hjelp der fra💙

    5. Hurra! Går virkelig god for valget deres! Vi fikk god oppfølging og føler at vi var i kunnskapsrike hender. Hadde aldri fått mer enn Max 3 egg og aldri blastocyst tidligere, men på spiren har vi 4 blasto på frys og ei sprell levende jente. Håper dette virkelig blir full klaff. ❤️

    6. Gratulerer med godt valg! De er flinke på Spiren, og man føler seg godt ivaretatt. Har hatt fire innsett, kjent på gleden ved å være gravid tre ganger, men dessverre mistet alle gangene. Men det er jo ikke deres feil, de gjør alt de kan. Masse lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg